The Real Torrent Search...powered by GOOGLE

Khamis, September 20, 2007

Manusia Berperangai BINATANG

Assalamulikum Semua.

Aku tersangat TERKEJUT BERUK apabila aku membca akhbar harian Metro hari ini :-

Cerita Selanjutnya di sini

Komen aku adalah :-


BINATANG PUNYA MANUSIA!! Dah la rogol budak, pastu bunuh pulak, pastu kerat pulak anggota badan budak tu. Manusia bersifat binatang tersebut apabila ditangkap patutnya dihukum dengan menyembelihnya hidup-hidup, sama seperti apa yang dibuat oleh pihak mujahiddin Islam di Iraq kepada Tentera USA. Sebab mereka ini adalah binatang yang sememangnya tidak ada lagi sifat kemanusiaan didalam diri mereka. Sememangnya binatang patut disembelih dan mereka termasuk didalam golongan patut disembelih.

Aku tersangat kesal dengan berita seumpama ini. Aku tersangat sedih. Adakah nilai kehidupan atau NYAWA sudah lagi tidak berharga? Adakah mereka yakni kanak-kanak yang sememangnya tidak tahu-menahu tentang selok-belok kehidupan di dunia ini, diberikan penyeksaan sebegitu rupa? Kamanakah hilangnya sifat kemanusiaan? Kemana hilangnya sifat kasih sayang?

Kerajaan Malaysia patut mengetatkan lagi penguatkuasaan undang-undang bagi membela kanak-kanak yang menjadi mangsa malang mereka yang berhati binatang. Kepada ibu-bapa Allahyarhamah Adik Nurin Jazlin Jazimin, diharap agar bersabar dengan dugaan Allah SWT di bulan Puasa ini semuga Allah SWT merahmati orang-orang yang bersabar dan diberi ganjaran yang setimpal dengannya. Amin.

Tiada ulasan: