The Real Torrent Search...powered by GOOGLE

Jumaat, Jun 15, 2007

Perpisahan


Memang sedih kalau dah berkawan lama, kemudian sudah kena lama dan paham dengan hati masing-masing kemudian masa perpisahan dah tiba. Tapi itulahnya yang akan terjadi. Bak kata Neo dalam filem The Matrix "Everything has beginning, has the End".

Seorang member rumah sewa aku telah meninggalkan member-membernya di sini. Menuju pulang ke Kuala Lumpur. Mungkin dalam perjalanannya ke KL, banyak yang difikirkannya sebab dia dah terlalu lama disini. Dia dah tertarik dengan permandangan di sini dah yang lebih penting dia jumpa banyak kawan yang banyak menolongnya, di sini juga.

Aku baru sahaja melihat kepulangan dia ke Kuala Lumpur. Banyak nostalgia yang dia tinggalkan untuk kami kenang bersama-sama semasa menetang di Politeknik ini. Selepas dia pulang, kami meneruskan kerja-kerja kami. Tak boleh sedih lama-lama.

Yang mesti pergi, dia akan pergi. Yang ada perlulah menyambung kerja-kerja yang sedia ada. Tak boleh bersedih terlalu lama dengan apa yang berlaku sewaktu perpisahan itu sedang berlaku kerana masa akan menyebabkan kita lupa dengan apa yang sedang berlaku. Maklumlah sejarah sedih nih biasanya ditulis atas pasir ja. Begitu juga nasihat aku kepada yang lelain, bagaimanapun bentuk perpisahan yang korang hadapi ingatlah korang perlu meneruskan kerja-kerja / kehidupan korang.

Takat ini dulu post aku, semoga member aku sentiasa ingatkan aku / kami disini seperti aku / kami mengingati dia dan memori sewaktu kami bersama kelak. Semoga berjaya kawan-kawan ku kelak dalam perjuangan yang tak habis-habis nih.

Tiada ulasan: