The Real Torrent Search...powered by GOOGLE

Jumaat, November 20, 2009

Siapakah dia Tan Sri Darshan Singh Gill??

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Saya adalah pekerja, dan saya adalah pengguna. Saya bekerja untuk mendapatkan sejumlah wang dan saya perlu membelanjakan wang berkenaan untuk menjadi seorang pengguna.

Sebagai seorang pengguna, yang menjadi wakil kepada saya adalah kerajaan dan berintegriti dan beramanah. Dalam erti kata lain, dengan kerajaan yang memiliki sikap berkenaan dapat membela nasib saya sebagai seorang pekerja, dan seorang pengguna.

Masalahnya, saya masih lagi tidak mendapat kerajaan yang sedemikian walaupun telah dua kali pangkah didalam pilihan-raya. Dan paling teruk sekali, ada satu cadangan yang ingin menghapuskan subsidi barangan keperluan harian. Cadangan berkenaan diutarakan oleh Tan Sri Darshan Singh Gill, Presiden Persatuan Pengguna Malaysia (MACONAS).

Saya sebagai pengguna, saya tidak kenal akan Tan Sri ini, malah saya tidak ingat langsung bila saya melantik Tan Sri ini untuk mewakili suara saya. Suara saya menyatakan bahawasanya kerajaan bertanggungjawab menyediakan segala kemudahan untuk rakyat, tapi lain pula katanya Presiden MACONAS.

Ini seolah-olah, ianya permintaan pengguna yang inginkan subsidi dihapuskan. Saya, dengan ini mengistiharkan bahawasanya saya sebagai pengguna TIDAK PERNAH MELANTIK TAN SRI DARSHAN SINGH GILL untuk mewakili suara saya sebagai pengguna. Saya tidak kenal susuk ini dan tidak pula pernah bertemu dengannya.

Saya perlukan orang lain untuk mewakili suara saya sebagai pengguna. Sila pilih orang lain, cadangan saya adalah En. SM Mohamed Idris.

Sekian Harap Maklum.

P/S: Bodoh, hang kaya tak pa la boleh beli gula RM 10.00 sekilo. Bangang punya orang. Orang miskin pakai takyah beli gula dah.

Tiada ulasan: